Фірмовий стиль: що це, з чого він складається та навіщо потрібен компанії

Як і людині, компанії потрібна індивідуальність. Й конче потрібна, якщо компанія має амбіції вирости у бренд.

Фірмовий стиль — це основа бренду, комплекс графічних складових айдентики (вона ж corporate ID). Фірмовий стиль (далі інколи − ФС) містить у собі шрифти, колірну палітру, патерни. У ширшому тлумаченні поняття до констант ФС додають логотип та слоган.

Про все це докладно йтиметься далі, бо ж для початку треба відповісти на принципове питання: навіщо потрібний фірмовий стиль?  Які його функції?

  • Він персоналізує компанію. ФС, пророблений для всіх носіїв і єдиний у всіх каналах комунікації, створює цілісний образ, який легше запам’ятовується й потім впізнається.
  • Допомагає справляти враження стабільного бізнесу, який створений ґрунтовно й помірковано, навіть у дрібницях. Це підвищує довіру та лояльність партнерів і клієнтів.
  • Заощаджує багато часу. Правильно розроблений фірмовий стиль надалі стане основою для візуалізації зовнішньої та онлайн-реклами, розробки упаковки, оформлення кампаній, брендування геть усього — від олівців до вантажівок. З розвитком бізнесу таких питань ставатиме все більше, й дуже зручно мати на них вже готові задокументовані відповіді.

Зрештою, фірмовий стиль дозволяє вам створити комфортне навколишнє середовище. Коли людям подобається те, що вони бачать повсякдень, вони відчувають емоційний підйом. Це корисно для життя та для роботи, правда ж?  

Яким має бути фірмовий стиль

Розробка фірмового стилю потребує не тільки натхнення та креативного мислення.  Адже поняття та емоції висловлюються мовою дизайну через форми, кольори, образи, шрифти. Перш ніж вибудовувати концепцію фірмового стилю, треба визначитись:

  • Хто ваша цільова аудиторія.
  • Хто ваші конкуренти й чим ви будете від них відрізнятись.
  • Яким має бути ваше позиціювання.

Щоб фірмовий стиль надихав, подобався, був рушієм бізнесу, потрібно розробити його з урахуванням психології дизайну і реклами.  

Що входить до складу фірмового стилю

Питання, чи входить до фірмового стилю логотип,  − це така маркетингова варіація питання про первинність курки чи яйця. 

Як графічний образ, який має асоціюватися у цільової аудиторії з компанією, логотип невіддільний від ФС. І для розробки фірмового знаку бажано вже мати загальне розуміння основ корпоративного стилю: кольори, форми, шрифти.  Та дуже часто буває й навпаки. Логотип створюється першим, й фірмовий стиль  розробляється «від лого». 

В якому обсязі вам потрібний ФС, залежить від обсягу та специфіки бізнесу. Для корпоративного акаунту в інстаграмі може вистачити банера та схем дизайну під різні формати контенту. Якщо ж ви робите смачні ковбаси, важливіше мати логотип, який буде впізнаватись на кожній упаковці. 

Розглянемо, для чого  потрібні та як працюють базові елементи фірмового стилю.

Шрифти

Як вже зрозуміло, фірмовий стиль має у собі не тільки шрифт, використаний в лого. Особливо якщо літери там авторські, вінтажні або рукописні. 

В корпоративному стилі треба передбачити шрифти для різних потреб:

  • Той, що задіяний у лого, — як елемент дизайну;
  • Шрифт для онлайн-комунікацій. Розбірливий та легкий для сприйняття навіть у великих масивах тексту, оптимізований під різні браузери та екрани будь-яких розмірів.
  • Шрифти для рекламної продукції та POS-матеріалів. 

Щоб текстовий контент в рекламній поліграфії та на сайті компанії мав єдиний стиль, всі види шрифтів мають гармоніювати між собою.

Кольори

Фірмова колірна гамма говорить про фірму промовистіше, ніж логотип і шрифти. Кожний колір на рівні підсвідомості миттєво викликає у людей емоції та асоціації. Типові: 

  • Блакитний — відкритий, щирий, гідний довіри.
  • Жовтий — позитивний, щасливий, закликає до оптимізму.
  • Червоний — пристрасний і енергійний, привертає увагу і збуджує.
  • Помаранчевий — сонячний, життєрадісний, доброзичливий. 
  • Білий — чистота, здоров’я.
  • Синій — стриманий, викликає почуття безпеки, бо натякає на відповідальність та професіоналізм.
  • Зелений — колір про стабільність, природність, заможність. 
  • Чорний і сірий — елегантність, стриманість, класичний стиль. 

У логотипах зазвичай використовують не більше ніж два акцентні кольори. Айдентика ж  має передбачити ще кольори фонові, зокрема для застосування у дизайні сайтів, мобільних додатків тощо.

Патерни

Термін англійського походження, в перекладі — візерунок, зразок, шаблон. Це фірмовий візерунок з повторюваних елементів, який доповнює основний дизайн і використовується як фоновий малюнок.

Патерни можна розробляти як окремий елемент, а можна — розбирати на частини логотип чи, навпаки, гратись з його повторенням. Цікаве й трендове рішення.

Негативний простір

Елемент, який вражає завжди. Помітною частиною логотипу і корпоративного стилю можна зробити те, чого на малюнку взагалі немає. Negative space — прийом графічного дизайну, коли додаткове  зображення створюється вільним полем між, всередині або навколо основних елементів. 

Зображення, утворене негативним простором, — теж гарний варіант для патерну.

Ось приклади:

Гайдлайн чи брендбук?

Розробка фірмового стилю потребує досліджень, зусиль та часу. Щоб перетворити   її результат на зручний практичний інструмент, складають гайдлайн. Це книга правил з використання елементів фірмового стилю.

Гайдлайн визначає (опціонально):

  • розміри логотипу, правила його використання на різних носіях, прийнятні кольори;
  • назви фірмових шрифтів, де та як їх можна застосовувати;
  • назви всіх корпоративних кольорів, правила їх поєднання;
  • як виглядає фірмовий блок: поєднання логотипу, слогану, поштової адреси, банківських реквізитів, контактів;
  • якими мають бути банери в соціальних мережах, корпоративна поліграфія та рекламна продукція (макети та мокапи можуть додаватись).

Розумний сучасний тренд − мати гайдлайн у цифровому вигляді. Тоді ви миттєво можете надати його будь-якому новому підряднику.

В чому відмінність від брендбука? В останньому міститься значно більше інформації: не тільки про візуальні характеристики та іншу айдентику (тональність комунікацій, персонаж), а ще й про місію, легенду й цінности бренду, корпоративну етику, стратегії маркетингу тощо.

Носії фірмового стилю

Прикладне питання, відповісти на яке вичерпно дуже складно. По-перше, носіїв ФС в онлайні й офлайні багато. По-друге, завдяки розвитку технологій та маркетингових ідей створюються нові.

Ось такий базовий перелік:

  • Сайт. До речі, елементами фірмового стилю можуть бути також ексклюзивні зображення і сам дизайн верстки.
  • Банери та дизайн акаунтів в соціальних мережах, каналів в месенджерах.
  • Брендована email-розсилка.
  • Презентації.
  • Поліграфічна продукція: візитні картки, бланки, теки, конверти, буклети та ін.
  • Зовнішні рекламні носії: штендери, вивіски, банери, білборди, сітілайти, фотозони, стенди, транспортні засоби.
  • Різні види упаковки.
  • POS-матеріали.
  • Одяг: формений або брендований для клієнтів.
  • Рекламна і сувенірна продукція.
  • Елементи інтер’єру. Є навіть такий термін — «координація дизайну». Означає,  що в єдиному стилі виконане все: від логотипа до офісу.

Загалом носієм фірмового стилю стає практично будь-який об’єкт, до якого ви застосуєте елементи ФС.

Тож чи потрібний вам фірмовий стиль?

Тепер ви знаєте, що таке фірмовий стиль і які елементи його складають. І можете вирішити, в якому обсязі фірмовий стиль знадобиться вашій компанії.

Оцініть свої плани на брендинг, виходячи з цільової аудиторії, кількості носіїв фірмового стилю і каналів комунікації. Звичайно ж, бюджету. І планів щонайменше на найближчу перспективу.

А ми залюбки допоможемо вам знайти індивідуальний фірмовий стиль, який відповідатиме сучасним трендам й буде привабливим для цільової аудиторії.

DeltaDesign